fredag, april 21, 2023

Sjukskriven

Idag var jag hos läkaren pga min värk jag fått de sista veckorna som bara blir värre och värre.
Jag blev direkt sjukskriven i två veckor. Ska till en fysioterapeut om lite mer än en vecka, sen ska jag prata med läkaren igen. Kanske blir jag sjukskriven längre eller så vill hon att jag kanske kan jobba typ halvtid eller liknande.
Jag frågade om artros då just personer med EDS har större risk för detta än friska, men det var inget hon kunde säga något om. Svårt att se på röntgen om det inte är stora leder som knän. Men jag har i fingrar, handled, anklar och resten av foten. 
Men först aktiv vila innan fysio och sen får jag se hur det blir. 

Jag vet att jag iallafall måste hitta mig ett annat jobb då detta inte är bra för min kropp. Ensidigt arbete och stå på hårda betonggolv är inte bra. Så enkelt är det.

Inga kommentarer: