tisdag, april 11, 2023

Skov av EDS

Detta är fan inte kul.
Har pratat med vårdcentralen idag och dom tror väl som jag, att det är just ett skov av EDS som är på gång igen. Ska prata med läkaren angående eventuell smärtbehandling på torsdag och har kontaktat en fysioterapeut för att se vad denne kan göra för mig just nu.
Jobbat en dag denna veckan och direkt så är smärtan tillbaka med full kraft. Fötter och händer är värst. Händerna började dessutom skaka idag av att jag hade så ont i armarna. Det är helt galet. Kommer nog få börja med att ta Ipren mer regelbundet nu tills jag får annat av läkaren, men helst vill jag klara mig utan alla typer av värktabletter. Blir det värre än vad det är nu så måste jag sjukanmäla mig, och måste dessutom ta det dag för dag. Blir jag inte bättre till morgonen så måste jag vara hemma en dag. Men får se om jag kan bita ihop tills jag pratat med läkaren iallafall. Är ju kort vecka denna veckan... 

Men jag ska väl vara glad för de sju åren som jag varit smärtfri och kunna leva helt normalt.

Inga kommentarer: