måndag, april 24, 2023

Att vara hemma

Ja, då var det första dagen jag är hemma sjukskriven.
Helgen var lugn och skön. Gjorde dock inte så mycket.
Hade en massa här hemma att göra på lördagen så jag kom inte ut, ni vet tvätt och städ. Sånt där trist man måste göra. Och på söndagen var inte vädret på min sida så vi blev kvar hemma.
Men idag har jag diskat lite, varit ute på en promenad som tog nästan en timme och var 3,7 km lång. Det var skönt. Jag gick sakta och lät kroppen bestämma hur långt jag skulle gå.
Efter det har jag ätit lunch, fått igång en maskin tvätt och kollat efter nytt jobb, fanns dock inget idag att söka.
Jag får vila mellan varje grej jag gör så allt tar lång tid. Men det blir kanske bättre snart.
Just nu får kroppen bestämma allt, annars blir det inte aktiv vila. 
Nästa vecka har jag fysio och sen får jag se vad hon säger, även läkaren sen.
Dock inte fått in en anteckning om mitt besök på VC på 1177 ännu så jag hoppas att läkaren gör som det var sagt. Såg dessutom att mitt samtal med denne läkaren via telefon för mer än en vecka sedan hade fel i sin anteckning. Där är stort fel på vilka kroppsdelar jag har ont i, så ska ta det med VC när jag pratar med dom nästa gång. Måste nämligen stämma så det inte blir fel i ev. utredning. 

Jaja, humöret är bra iallafall, det får man vara nöjd med. Räcker att kroppen bråkar just nu. 

Inga kommentarer: