onsdag, juli 13, 2022

Svettigt i sommarvärmen

Att vara ledig när det är så här varmt är inte jobbigt, men att jobba är. Jag har ett fysiskt tungt arbete och jag är helt slut när jag kommer hem. Svettas, dricker vatten och känner knappt någon hunger, det är så det är för mig när det är över 25 grader om dagarna. 
Att vara skärpt och köra bil, släpa tunga paket och hålla ordning på allt är kämpigt. 
Att känna att säkerheten inte fullföljs på jobbet gör att man inte känner sig så uppskattad och det känns som det kvittar vad vi gör. Men jag letar jobb, söker minst ett nästan varje dag. Så snart borde något dyka upp. Vet att det kan ta tid nu under industrisemestern då hela Sverige står stilla, men direkt efter så borde något hända på den fronten.
Söker allt från rena industritjänster till administrativa arbeten. Jag vet att jag klarar båda och det jag inte kan det kommer jag lära mig snabbt. Hoppas jag hittar något där jag kan trivas och känna att jag kan utvecklas, att ha bra kollegor är också viktigt. 
Ett nytt jobb hade gett mig möjligheten att gå vidare i livet fortare, att inte stå och trampa på samma ställe år ut och år in. Detta betyder inte att det kommer bli så stora ändringar i mitt liv, men att bli skuldfri hade varit skönt. Att kunna ha råd att göra lite mer hade varit trevligt. Jag är redo att leva snålt tills alla mina skulder är betalda, men när man inte tjänar mer än precis så man klarar sig så tar det VÄLDIGT lång tid.

Annars är livet toppen.

Inga kommentarer: