lördag, juli 30, 2022

Härligt med sommar

Juli och snart augusti. Har jag sagt att jag älskar sommaren. Visst kan det vara väldigt varmt vissa dagar, men överlag så tycker jag det är helt underbart. 
Och få spendera nästan all lediga tid med mannen jag älskar är verkligen det bästa som finns.

E har blivit 11 år och blev firad med tårta och paket i Js uterum. Mormor, moster med man, kusiner med respektive och barn dök upp och det var riktigt trevligt. Hon fick bara sånt hon önskade sig och använder allt så mycket hon kan.

Jag jobbar fortfarande på med att köra bud, men söker många jobb och en intervju är på gång i veckan. Så snart händer det nog lite grejer. Jag är inte så nervös för intervjun, men det kommer säkert dagen innan. Jag ser mest faktiskt fram emot den, ska bli kul. Får jag inte jobbet så blir jag ändå en erfarenhet rikare, så man ska inte ta det så hårt. 

F bor hemma, jobbar inte och gör faktiskt inte så mycket annat heller. Vi bråkar en del, försöker få det att funka, men vi har inte riktigt samma åsikt om vad som ska göras. Men det kan lösa sig på två sätt, antingen skärper han sig eller så flyttar han hemifrån. Vi får se vad som kommer först. Jag kämpar på iallafall för att få det som jag vill ha det där hemma. Han är väldigt envis, men kanske börjar mjukna nu.

Jaja, nu kommer augusti och med den sensommaren, en härlig årstid så vad kan egentligen gå fel.

Kom ihåg att drick ordentligt med vatten i värmen!

Inga kommentarer: