onsdag, mars 25, 2020

Nytt år, nya tider...

Sedan sist så har det hänt en del i mitt liv. 
Jag tränar fortfarande, är fortfarande singel men inte ensam och jag bor på samma plats.

Med träningen så har jag testat lite nytt, jag har varit på Wellness studio och testat deras Milon-maskiner, det var okej men passar nog inte mig. Jag gillar att styra min träning mycket mer än man kan där, blir liksom samma hela tiden och jag känner verkligen inte för det, men annars är det en bra träningsform där man liksom inte kan fuska om man är nybörjare. 

Jobbet har jag bytt. Jag kör fortfarande en bil, men inte som innan. Jag kör nu en liten buss för rullstolar och endast skolbarn. Känner att detta är bättre för mig tidsmässigt och jag får ork för mitt vanliga sociala liv vid sidan. Jag är alltså inte helt socialt slutkörd när jag kommer hem. Inte heller fysiskt för den delen heller då jag rör mig mer varierat hela dagen. Jag har dessutom ledig tid på förmiddagen så jag kommer hem och kan gå ut med Shaggy. Så även han älskar mitt nya jobba. 
Jag har dock bara fått jobba i två veckor sen slog sjukdom till. 

Misstänkt Covid-19 i detta hushållet. Jag blev sjuk, fick feber, ont i halsen, snorig, svårt att andas (typ ont i lungorna) och öm i hela kroppen. Så här hade jag det i flera dagar och nu kämpar jag med min snoriga näsa. Men det gör även Ebba så hon är hemma från skolan. Fredrik är också hemma från skolan och haft lite symtom men han hade varit hemma ändå då hans skola är stängd och han pluggar nu på distans. Vilket verkar som det funkar bra. Även Ebba sitter och pluggar hemma nu då hon är så pass pigg att hon klarar det, dessutom så tycker hon att det är kul. Hon sitter vid en dator jag fixat till henne (Fredriks gamla laptop) där hon har alla sina sidor dom använder i skolan. Dessutom så får hon arbeten från skolan som hon ska göra och lämna in, men det fungerar bra via datorn och google classroom. Så här är mycket studier på distans om dagarna.

Inga kommentarer: