lördag, oktober 26, 2019

Tränar

Köpte 6 månaders gymmedlemskap den 24 september och har sedan dess tränat 4 gånger i veckan. Utom den senaste för jag har varit så förkyld, men började idag igen.
Så härligt att komma igång.
Jag är verkligen i behov av detta och det är så energigivande att träna.
Visst har jag inte helt kommit in i rutinen och vanan att göra det men jag är på god väg. Och när jag inte är där så börjar jag faktiskt känna att jag saknar det.
Har nästan dubblat alla vikterna redan sen jag började där, men det säger ju inte så mycket egentligen. Utan det är så att jag började lugnt så alla leder, muskelfästen och senor skulle hänga med och inte gå sönder direkt. Men nu är jag igång och bygger mer även om det är en långsam process.
Men det är kul.

Och då jag började gå upp ganska mycket i vikt när jag gick över till glutenfri kost och blev frisk i magen så har jag fått börja tänka på hur mycket mat jag äter, för första gången i mitt liv har jag fått minska portionerna. Helt okej för mig då jag har ätit så mycket som en hårt tränande man har ätit... så det känns bra att börja gå mot portioner som en kvinna i min storlek bör äta.
Men fortsätter vegetariskt och glutenfritt.

Inga kommentarer: