fredag, augusti 02, 2019

Framsteg

Då jag rensar ut minst 5 saker varje dag så går det framåt här hemma. Så nu är det mesta plottret borta i bostadsytan. Har lite kvar som jag hittar när jag flyttar saker och då åker det ner i min dramatenkärra. Men den fylls ganska snabbt.
Och nu har jag faktiskt börjat i den stora klädkammaren. Jag hittade 5 kassar med barnkläder där så lite har åkt ut nu. Då jag inte har egen bil så får jag åka på bussen, därför jag packar direkt i min kärra så det är lätt att dra iväg. Och ibland har jag en extra påse med dit, även den fullpackad.

Som det är nu så har jag åkt iväg med 7 kärror, 1 Ikea-kasse och 2 papperskassar. Och jag vet att jag har minst lika mycket kvar i förråd och några andra skåp här som jag inte börjat med.

Lägenheten känns inte sprängfylld längre och det har faktiskt börjat eka här lite. Men det är en skönt känsla. Lätt att städa och hålla ordning så jag känner mig inte alls lika stressad längre.

Jag rensade ut mina kläder en gång till igår. Insåg att jag var inte säker på om allt passade... Det gjorde det inte. Jag får helt enkelt köpa ett nytt par jeans då det jag har gick sönder förra veckan. Trodde jag skulle kunna ta ett av de som jag hade i lådorna, men allt var för smått. Så min kropp har ändrats och jag skulle säga till det bättre, jag trivs bättre med mig som jag är nu, mår bättre.

Naturligtvis har jag slängt massor med saker, minst lika mycket som jag har åkt iväg med... Ja man har tydligen en hemskt massa skit som bara ligger också. Massor med papper som inte är något att spara längre, det bara ligger. Så även bland dessa högar sorterar jag. Men även gamla elprylar som bara ligger kvar, flera år efter att man slutat använda det då inte längre fungerade som det skulle.

Jag börjar inse att jag varit typ en samlare, men inte i den positiva bemärkelsen. Men att ha kommit över detta är så befriande.

Inga kommentarer: