söndag, augusti 04, 2019

Gått upp i vikt

Ja så är det och jag är glad för det.
Jag har i hela livet haft svårt för att gå upp i vikt, lyckades ta mig upp i hälsosam vikt när jag gick över till en helt vegetarisk kost. Men fick liksom kämpa för att hålla mig kvar där, minsta förkylning och jag tappade minst 2 kg i vikt.
Lyckades hålla vikten när jag mådde som sämst i magen i vintras. Men jag fick kämpa ganska mycket för det, verkligen tänka på att äta mycket.
Men efter jag slutade få i mig gluten så har jag lyckats dra på mig hela 5 kg. Har aldrig lyckats gå upp så mycket i vikt utan att vara gravid, men det vet jag säkert att jag inte är. Så det måste bero på att magen funkar bättre och tar upp mer av det jag stoppar i mig. Och det är ju bara toppen, men nu kommer jag kanske få tänka på VAD jag stoppar i mig. Jag äter inte mycket godis, men jag är duktig på att äta skräpmat... Så det kanske jag måste ändå lite. Mer nyttigt igen, precis som när jag gick över till vegetariskt. Det är ju egentligen inte så svårt, jag är bara lat. Har planerat att jag ska börja träna lite igen när jag mår bättre och jag är snart där, känner att det är på väg. Så jag får se hur det blir snart, men högre än 65 kg tänkte jag inte väga, har lite kvar där.

Inga kommentarer: