tisdag, juli 23, 2019

Sociala medier

Jag har minskat mer på saker nu, det går sakta men så är jag tillbaka på jobbet från semestern. Så mina 5 saker om dagen är det jag får ihop. Ibland bara små saker, men ibland är det stort. Saker som bara tar plats i mina skåp och lådor.

Men jag har även börjat minska min tid på sociala medier. Jag försöker att lägga bara en timme om dagen på det. Så missar jag något och ni vill att jag ska veta det så ring mig, skicka en bild på messenger så kan vi skriva där till varandra. Jag kommenterar nästan inget på Facebook, Twitter eller Instagram. Jag lägger upp saker där då och då, men det är verkligen det jag vill dela. Men att hålla sig till en timme om dagen är svårt nu i början. Men jag får ju en massa annat gjort istället. Jag lägger tiden på närmsta familjen och mina hobbys. Så ja, jag har börjat sticka och virka igen efter ett väldigt långt uppehåll. Läsa gör jag också, men det har jag alltid gjort.
Jag använder sociala medier på mobilen, men det är mest för att datorn är så seg, det är en sån där billig dator som inte orkar så mycket. Kollar jag på film så är det lite lätt pixlat... Men det är inget jag bryr mig om, den funkar till det viktigaste. Men det är så att jag har rensat bort bland det jag följer så att flödet blir kortare att gå igenom. Jag har bara kvar det viktigaste, kan säga att jag inte har rensat klart utan tar lite då och då även där.

Kan säga att jag tycker att detta är otroligt skönt, bara slippa att brus från internet, som mest är annonser ändå.

Jag lyssnar mer på poddar och det ger mig så mycket mer. Jag känner att jag utvecklas av allt. Jag blir dessutom lugnare inom mig. Min stressade sida, den som vill så mycket, min ADHD, den kan vila lite och jag på det viset sover bättre. Hjärnan kopplar av bättre. Jag ser dessa framsteg mer och mer hela tiden. Även om jag är slut efter jobbet, både fysiskt och socialt utmattad blir jag där. Men det löser jag genom att meditera, lyssna på podd och gå ut med Shaggy.

Jag berättar om min resa genom detta för att jag vill ha det på pränt, det jag känner och tänker. Men det kan kanske även påverka andra som vill göra en liknande resa, men det är inget jag kräver på något sätt alls.

Inga kommentarer: