onsdag, juli 24, 2019

Första stora vinsterna med Minimalism

Jag har nu fått känna de stora förändringarna med att ha börjat rensa ut och börja leva minimalistiskt. När man har ordning och reda och inte en massa saker som står framme så hinner man med mer. Som idag...
Jag har diskat, städat, gått två långa rundor med Shaggy samt kollat på tv i typ tre timmar och klockan är bara 15.00.
Detta är en sån där vinst jag bara längtat efter. Mer tid.
Jag saknar inget av det jag packat ner, minns inte ens hälften... Så varför flytta runt det när jag städar. Det får plats mer i mina skåp så allt lätt kan hamna på sin plats.
Jag är mindre stressad.

Bara så skönt att vakna tidigt och faktiskt se att jag orkar göra allt, men även att jag hinner med allt.
Så jag får mer tid till det jag faktiskt tycker om och tycker är viktigt.

Inga kommentarer: