måndag, juli 08, 2019

Framsteg

Jag har städat ut massor från vardagsrummet nu. Vissa saker slängde jag då det inte är något för andra att ha. Men saker som skulle få plats i två IKEA-kassar har jag gett till Erikshjälpen.
Så jäkla skönt att släpa dit sakerna och lämna dom där. Att slippa ha dom och flytta på fler gånger.

Här hemma börjar jag se hur jag vill ha det.
Vardagsrummet är luftigt och det finns plats att göra det jag vill göra sen. Blir lättare att städa så jag ser redan att jag kommer spara tid där.

Jag har haft stor nytta av The Minimalists för att få inspiration. Lyssnar på deras podd, från början... Den är rolig och informativ. Lätt att lyssna på även den är på engelska. Jag har redan sagt att jag såg dokumentären på Netflix, så den fortsätter jag att rekommendera.

Jag är inte färdig i vardagsrummet, men där är inte så mycket kvar att gå igenom just nu. Och då ska jag gå vidare i lägenheten. Har hallen och köket kvar, där köket är det största stressmomentet. Men jag se fram emot att ta mig an det. Tar först boendeytan och sen ska jag ta mig an förråden, har ju 3... i anslutning till lägenheten där det ena är i lägenheten, men jag tar det lugnt.

Har min dramatenvagn som jag lastar med saker jag vill bli av med efterhand som jag hittar dom. Kommer sen nog ha den till just det där jag kan lägga det jag hittar. Åker iväg med det när den är full, och det kommer ta längre och längre tid mellan gångerna, men är ganska säker på att det kommer att finnas saker där i alltid, speciellt så länge jag har barnen boende hos mig.

Ebba var duktig och sorterade bland sina pussel och filmer, var flera som åkte iväg. Så lite i taget även för barnen så kommer det bli lättare för dom att använda sina saker bättre med tiden.

Inga kommentarer: