onsdag, maj 22, 2019

Läkarsamtal

Här om dagen pratade jag med läkaren om blodproven. Han var väldigt glad över att höra att jag mår mycket bättre och att värdena är så bra. Vi pratade om vad som ska hända nu i framtiden. Först så blir det fortsätta med järntabletterna i tre veckor sen uppehåll i en vecka och då tar vi blodprov där vi kollar Hb och fler järnvärden som är mer noga, går lite djupare då det varit för tidigt innan. Samtidigt så ska vi även ta ett genprov där vi fastställer diagnosen, ett sånt test gör att man slipper göra en gastroskopi och ta tunntarmsprov.
Efter allt detta så ska allt vara bra och bara rulla på.

Livet utan gluten är inte alls svårt tycker jag. Jag trodde det skulle vara värre. Bara vissa saker som jag tänker på ibland, lite trist fika ute då det inte finns så mycket att välja på och sen är det snabbmaten ute som är klurig, men det är väl bara att bli lite mer nyttig istället och äta hemma. Har hittat gott att ha hemma så jag bryr mig inte så mycket.
De flesta veganska tillbehören är ju glutenfria så det gör att det är lätt att fortsätta med den maten.

Inga kommentarer: