lördag, maj 18, 2019

121

Igår ringde jag till vårdcentralen för att se om jag kunde få provsvaret från blodproven jag gjorde i tisdags. Det fick jag.
Hb 121 har jag nu.
Det ligger alltså inom de normala ramarna till vad man ska ha. Så på 3,5 veckor så gick mitt Hb upp bara jag slutade med gluten. Tänk så enkelt det kan vara.
Jag kommer fortsätta med järntabletter både morgon och kväll någon vecka till sen blir tar jag bort de på kvällen. Kommer väl att köra så sen ganska länge. Men sen får jag se hur jag gör.
Kommer troligen få göra någon koll till av detta till hösten för att se så det är fortsatt bra, men det är bra att kolla upp sig då och då.
Diagnosen kommer nog även fastställas på riktigt då, läkaren sa att det tar ett tag innan man gör det. Men då resultaten är så tydliga så finns det liksom inga tvivel om saken skulle jag tro. Så får se när jag pratar med läkaren om det.

Inga kommentarer: