söndag, maj 26, 2019

Jobba mer igen

Ja, nu är det dags att jobba fler dagar i veckan igen. Ska bli kul att komma igång, samt att få mer pengar på lönekontot. Inte blir man rik av att vara sjuk inte, men nu ska det bli bättre igen. Ska bli nice att få ut lite mer, samt att mer ska betalas på de gamla skulderna som legat i flera år och väntat. Dom krymper men sakta just nu. Ja, jag betalar varje månad på saker som blev skuld då jag inte fick pengar som jag skulle när jag var för sjuk för att jobba när jag var som sämst av min EDS, men även saker som är äldre än så. Jag hade faktiskt det riktigt tajt även innan då jag gick arbetslös under långa tider. Men det är på väg att redas upp, men det tar tid. Tur jag har långt tålamod när det gäller detta.
Även om jag betalar några tusen i månaden på detta så försöker jag även spara lite. Det är skönt att ha när man vill hitta på något. Köpte ju ny säng för några månader sedan och nästa plan blir en ny soffa, fast det får vänta ett tag då det tar lite tid att spara.
Jag har iaf så vi klarar oss och kan hitta på roliga saker då och då.
Har olika planer för framtiden men får se lite hur det blir, det är lite småsaker som får bestämma först innan jag kan ta tag i de stora planerna.

Men först ett sommarlov med barnen, den store ska jobba så han kommer jag inte se så mycket men den lilla och jag har planer. Vi ska tälta, flera gånger. Så hoppas på en bra sommar med lagom väder och perioder utan regn.

Inga kommentarer: