måndag, juni 03, 2019

Energin finns kvar

Ja, så är det. Den energi jag fick efter jag blev bättre den är kvar. Jag kan sova skit efter att jobba natt men ändå ha ork att göra grejer. Det är helt otroligt.
Förra veckan testade jag att vandra med Shaggy för att se hur långt han orkade, även jag dock. Vi gick hemifrån på morgonen vid kl 8 och kom hem vid 15. Då hade vi gått 15 km. Vi hade pausat var 3e km i snitt, beroende på var vi hittade en mysig plats att sitta på.
Detta kommer garanterat göras fler gånger. Nästa gång med tält om det bara är han och jag. Vi ska en tur med Ebba också och det blir det först en dagstur som vi gjorde nu. Men gå ska vi.
Det var så härligt. Ganska raskt tempo och sen pausade vi. Jag kände mig så lugn i hela kroppen och jag kan mentalt leva länge på denna dagen.
Även Shaggy tyckte att det ver ett häftigt äventyr. Han funderade lite i början då vi bara gick längre och längre iväg, men sen tyckte han att det var kul. Nya dofter och platser att undersöka.

Inga kommentarer: