lördag, april 06, 2019

Telefonsamtal med läkaren

Ja, nu måste det hända något.

Jag har haft de problem jag har sedan i januari, men när jag pratat med läkaren på min vårdcentral har han bara ignorerat ett väldigt viktigt symtom jag har. Han har hört VEGAN och sett JÄRNBRIST, men han ignorerade helt DIARRÉ i flera veckor.
Detta är farligt att ha det så här. Jag får vätskebrist och näringsbrist. Jag är trött och orkeslös, ni vet så där matt i hela kroppen.
Men att bara titta på blodprov och järnvärdet funkar inte. Jag blir inte bra så här.

Så jag ringde min läkare igår, eller egentligen sjuksköterskan, men läkaren ringde upp en stund senare. Jag förklarade allt igen hur jag känner mig, hur jag mår och att jag tycker han har förbisett vissa symtom. Han försvarar sig med att han bara missat detta och att han naturligtvis ska titta vidare på det. Så nu är fler prover beställda. Ska ta dom nästa vecka. Fick även ett pulver utskrivet till magen, som jag tyvärr inte kunnat hämta ut då jag ej varit vid ett apotek. Ska se om jag kan idag, men inte så lätt då jag har lite jobb i helgen.

Men nu hoppas jag att det händer mer.
Jag är så trött på detta nu.

Inga kommentarer: