måndag, mars 25, 2019

Mina blodprov

Förra veckan på onsdagen tog jag mina blodprov igen.
Fick svaret på fredagen.
Det var inte vad vi hoppats på.

Mitt hb hade bara ökat 2 enheter.
Ligger nu på 108...

Jag tar 227 mg järn varje dag, lägg där till det jag får i mig via maten. Och dagsbehovet för en kvinna är 15 mg/dag. Det borde skett en tydligare ökning på en månad.

Enligt läkaren ska jag nu ändra när på dygnet jag ska ta det, så jag ska ta det en god stund innan jag äter frukost och sen precis innan jag lägger mig, och en god stund efter jag ätit något. Sen får vi se om det gör någon skillnad till den 10 april.
Jag är fortsatt sjukskriven 50%, vilket är tur för jag är fortfarande så oerhört trött.
Kan även säga att kroppen inte slösat på blod heller då jag inte haft min mens under denna tiden som jag varit sjukskriven... är mer än en vecka sen nu. Inget jag oroar mig över speciellt om det inte är ett symtom på något allvarligt, men gravid är jag inte.

Så nu väntar jag igen...

Inga kommentarer: