torsdag, april 25, 2019

Lättare än man tror

Nu har jag hållit mig till strikt glutenfri mat i nästan en vecka. Tycker att det går lättare än jag trodde från början. Att laga mat är inga problem alls, knäckebröd har jag köpt då jag inte orkat baka själv men ska göra det sen. Har ätit pizza en dag och idag åt jag vegansk "kyckling"tallrik. Så det går alltså att äta ute också. Får se hur jag löser maten på jobbet imorgon då jag inte har någon matlåda över...

Annars så känns magen mycket bättre. Lyckades lämna sista provet på magen idag, så nu väntar vi på svar från dessa. Ska ta ett blodvärde om 3 veckor också sen. Efter det får man se om allt går åt rätt håll, men det känns som det gör det. Känner mig piggare och starkare. Tar mina vitaminer i mängder just nu fortfarande, men kommer dra ner lite om blodvärdet är bra sen. Moxalolen trappar jag ut lite fortfarande, så tar en tredjedels påse om dagen nu men sen ska jag sluta med den tänkte jag. Kan ju alltid börja med den igen om det skulle behövas.

Inga kommentarer: