söndag, april 28, 2019

En vecka nu

Ja, nu har det gått en vecka sen jag började äta helt glutenfritt.
Det funkar bra. Magen är mycket bättre och jag börjar känna mig piggare. Jag tycker att effekten kommit snabbt, men det är jag glad för. Finns kanske många symtom på Celiaki som jag inte vetat om som försvinner efter hand sen, ska bli spännande och se hur min kropp reagerar i långa loppet.

Tog sista Moxalolen igår så nu får vi se om magen är så bra som jag hoppas även utan. Men annars är det bara att börja igen.

Att tänka glutenfritt när jag ska äta är inget svårt, jag är dessutom ganska van vid att läsa innehållsförteckningar sedan jag blev vegan, bara att leta efter lite saker till. Är en hel del man får skippa. Jag har dock inte letat bland godiset än, men ska ta en dag då jag har gått om tid att läsa på alla påsar jag tycker om som är veganska. Kom dock på att en av favoriterna är helt okej att äta av, hade sånt hemma så jag kollade om jag behövde ge allt till barnen eller om det var okej att jag fortfarande kunde äta det, så det delas med barnen precis som vanligt.

Ska på bio ikväll, på Roxy, och mailade dom för ett tag sedan och frågade om glutenfritt. Dom hade inget som var helt fritt från det som dessutom var veganskt, men dom sa dom skulle kolla på det. Fick mail igår om att dom hade tagit fram en Risotto som var lätt att vegansisera. Så den passar typ ALLA. Snacka om att vara grymma på att lyssna på sina kunders behov. Ska bil kul att smaka det dom hittat på. Jag har varit där som vanlig vegan innan och maten har varit fantastisk, så jag har ganska höga förhoppningar.

Inga kommentarer: