lördag, april 20, 2019

Glutenfri, dag 1.

Inte så stor förändring egentligen, bara nya saker som jag köpte igår, pasta och lite olika mjölsorter. Har förstått att man använder lite olika mjöl till olika saker samt blandar dessa på olika sätt för att få det resultat man vill ha. Så lika bra att ha dom hemma. 
Köpte lite olika pasta jag har hemma, men äter av det andra jag hade planerat innan som faktiskt var glutenfritt. 
Åt knäckebröd till frukost idag, så mätt jag blev på dom. Köpte ett från Semper som såg gott ut och det var det. Ska göra mitt egna från förr sen i veckan men bra att ha köpebröd hemma med. Köpte inget mjukt bröd, kände att jag tar lite i taget och jag äter inte vanliga mackor så jätteofta så jag kan vänta ett tag. Igår åt jag gröt, polenta med bananer och soyadryck till.
Mina saker har fått en egen hylla i skafferiet och allt det där. 
Det ska nog funka bra detta. 

Det enda jag inte hittade när jag handlade var havregryn, men det är troligtvis så att jag bara inte såg dom, det finns säkert där då utbudet var jättestort. 

Jag åt även på Max inatt. Så glad att det fanns så jag kunde äta där.

Inga kommentarer: