tisdag, mars 12, 2019

50% sjukskrivning igen

Ja då var det dags igen, eller har varit i två veckor nu... Jag går hemma på 50%. Resten jobbar jag, men jag vet inte om detta räcker. Jag känner mig inte bättre som det är nu.

Jag har känt mig trött, riktigt trött, ganska länge, så jag valde att gå till Vårdcentralen och prata med en läkare. Kom dit, pratade lite, tog blodprover och så där. 
Efter ett par dagar så ringde läkaren och sa att jag hade lågt järnvärde, både det vanliga Hb och sen även depåerna. Så han skrev ut järntabletter till mig och sjukskrev mig i en månad. 

Nu halvvägs in så känner jag ingen skillnad på min trötthet, ska ta nya prover imorgon, då fler än sist.

Men jag vill veta varför jag mår så här. Känns inte som att det bara är järnets fel. Inte att förringa järnets betydelse för kroppen, för det är viktigt, det är bara det att jag har hela mitt liv legat lågt i värde och är liksom van vid det så det borde finnas en bakomliggande orsak till att jag är så trött. 

Jag har ju min EDS i botten och jag har en känsla av att det är den som spökar. Men sen är jag ju inte ung längre utan närmar mig 40 och därmed även klimakteriet, kan ju vara det också som drar igång. Något är det iallafall som får mig att vara konstant trött.

Jag har även något med magen, får min stressmage (så som den beter sig när jag är stressad) ofta nu. Och det har inte med järnet att göra.

Så blodprov imorgon för att se om jag har någon skillnad där först.

Inga kommentarer: