tisdag, januari 02, 2018

Nytt år!

När detta nya året började så låg jag sjuk i ett virus som hade dagarna innan gett mig feber som pendlade mellan 38,5 - 40 grader. Detta var inte alls kul och jag låg helt utslagen under mellandagarna. Den 29e hade jag börjat få ont i magen på högra sidan och dagen efter så var det värre så jag ringde 1177 och fick rådet att åka in till akuten. 
Jag åkte in, blev ganska högt prioriterad då min puls var hög, väldigt hög. Så jag väntade inte så länge innan läkaren kom och tittade på mig. Det var inte blindtarmen, så skönt. Nästa läkare var en gynläkare och hon konstaterade att jag var frisk i alla kvinnliga delar som jag har, skönt även det. 
Väntade på en massa provsvar sedan. Fick veta att det såg lite skumt ut men att det var ett misstänkt virus, möjligen att jag fick ont i mina lymfkörtlar i magen. Åkte hem med order att komma tillbaka om det blev värre. Det blev det inte. 
Redan på nyårsafton mådde jag bättre och kunde kolla på raketer, på avstånd hos min kärlek. 
Starten på året blev alltså väldigt lugn. 
Fick hem barnen, Fredrik hade bara varit iväg över natten, men Ebba hade varit iväg en vecka. Så härligt att få kramas med henne igen. Och hon bubblade av saker hon var tvungen att berätta för mig. Bara att ligga och lyssna på henne är mysigt.

Idag har jag lyckats betala mina räkningar, måste ju hinna ikapp det nya året. Jag har diskat lite, en maskin tvätt är igång och jag ska börja plocka undan julen. 

Så livet rullar på här hemma nu och vi ser fram emot detta nya år och dess utmaningar. Det kommer bli kanon detta. 

Inga kommentarer: