tisdag, januari 09, 2018

Lämna tillbaka

Denna veckans stora grej, eller årets stora grej är att jag lämnar tillbaka hjälpmedel.
Igår lämnade jag in min manuella rullstol till kommunen och det var otroligt skönt. Idag kommer dom och hämtar min mini crosser, den lilla elmoppen jag haft tillgång till. Jag använde bägge dessa väldigt mycket när jag var som sämst, men nu har jag inte använt dom alls på två år. Dags att dom får gå vidare till andra.
Detta är ett stort steg för mig då jag vet att jag kan lägga min EDS bakom mig, jag är nästan helt bra och kan klara mig helt utan hjälpmedel.
Detta är en enorm känsla av frihet.
Hjälpmedel är jättebra för dom som behöver det, men när man inte behöver det längre så är det verkligen skönt att kunna lämna det ifrån sig.
Hade någon sagt till mig när jag var mitt i kampen om att få dessa att det skulle vara bara tillfälligt så hade jag inte trott på dom, men nu är jag där.
Jag går, jag cyklar och jag åker buss, bil och allt annat som alla andra gör.

Det är så jävla skönt!!

Inga kommentarer: