söndag, januari 21, 2018

Kalasat i helgen

Förra veckan bakade jag maränger och kanelbullar.
Det var kul att göra sånt denna gången det var dags för kalas. Kände inte mycket stress inför bakandet, men var lite nervös då jag inte gjort veganska maränger som blivit bra förr. Men denna gång lyckade jag med flera omgångar så vi fick så det räckte.
Fredrik fyllde ju 15 år förra veckan så igår var det dags att fira honom. Ett kalas med lite begränsat med gäster då varken jag eller lägenheten klarar för mycket. Måste dra ner kraven en del. Så det var närmsta familjen som var bjudna, alltså de vi umgås med mer än på alla kalas som blir när familjen är så stor som vår.
Fredrik hade haft en ganska tydlig önskan om vad han ville bjuda på så det var bara för mig att fixa detta. Flera köpta småkakor och sen som vanligt ville han att mormor skulle baka hans favoriter, drömmarna. Jag gjorde marängbakelser istället för tårta och dom blev riktigt goda. Fredrik skulle nog kunnat leva på dessa om han fick. Ebba bakade chokladbollar nästan helt själv, jag fixade degen till henne så rullade hon alla bollarna. Det dracks läsk, kaffe och te som vanligt.
Att sitta och snacka med familjen och ha kul tillsammans medan barnen leker är något jag gillar. Tyvärr har jag inte ork så ofta för såna saker, men gårdagen var riktigt bra.
Fredrik var nöjd han med hela dagen.

Idag har vi varit lite trötta och mest bara kopplat av.
Köpte även mat på Max för jag inte orkade laga något.
Har varit en myshelg på riktigt.

Har inte berättat att jag ska börja jobba på 25% nästa vecka. Känns bra att vara igång samtidigt som det är skönt att det inte är för mycket. Bra att smyga igång lite och öka när jag känner att jag är redo för det.

Inga kommentarer: