onsdag, januari 31, 2018

Tillbaka på jobbet lite

Ja, nu har jag börjat jobba lite igen.
Då jag har ett jobb som är lite svårt att jobba bara 2 timmar varje dag så är jag tillbaka längre dagar men mer ledighet mellan. Så jag jobbade kväll/natt i helgen.
Det var kul att vara tillbaka i bilen och träffa kunderna. Att känna sig behövd och att snacka lite med folk man inte känner, var lugnt på fredagen men på lördagen var det mer och göra så då gick tiden även riktigt snabbt. Helgkvällarna är det jag tycker är de roligaste passen så det passade perfekt att gå tillbaka då. Men jag ska jobba lite dagar nu ett tag då jag ska ha Ebba hemma i två veckor. Men sen ska hon vara hos sin pappa i två veckor och då kan jag jobba lite kvällar igen.
Jag får jobba så här för min handläggare på Försäkringskassan då det är en sån där arbetsplats då det är svårt att planera jobbet i korta pass, men det passar även mig bäst då jag kan planera att jobba dessa dagar och ha förberett med mat och allt det andra innan det är dags att jobba.
Så nu ser det ut så här i en månad och sen blir det nog 50% jag ska jobba och då blir det mer både helg och dagtid mer regelbundet. Ska försöka få till en rutin som passar här hemma så jag hinner med hushållet utan stress också där i mellan.

Här hemma har jag fixat lite så att jag inte ska ha så mycket saker framme, rensat undan dom där högarna som blir när man inte hinner och sorterat bort det som inte behöver finnas alls. Där finns en plan på mer som ska göras men det får ta sin tid.
Jag har gjort Ebbas rum mer åldersanpassat så att hon kan vara mer där och inte ta upp vardagsrummet lika mycket och får på så sätt mer ordning där inne. Det är skönt och jag tror det funkar bra. Ebba gillar sitt skrivbord och sin nya stora matta iaf. Hon sorterar även själv bort leksaker hon kommer på att hon aldrig använder längre så det är kul. Ska se om jag kan sälja lite av det då jag är säker på att de nya kusinerna får en massa nya såna saker.

Så jag tror jag har använt min sjukskrivning på ett bra sätt, vilat en massa samt ordnat så att jag får lättare att sköta hemmet och därmed inte behöver lägga lika mycket tid på hushållsarbetet.

Jag har även börjat göra mer saker som jag tycker är kul. Tagit tag i mitt ritande igen och där behöver jag verkligen öva igen för att komma ikapp där jag var för 20 år sedan, men det kommer. Jag ritar utan krav mer än att det ska vara kul och jag är nöjd som det ser ut. Sen fortsätter jag att läsa men då jag ritar lite så blir det inte alltid lika mycket som i början av min sjukskrivning.

Inga kommentarer: