måndag, januari 15, 2018

Att vänta på FK

Som många andra har jag fått vänta på Försäkringskassan på besked om hur det blir med sjukskrivningar.
Kan säga att jag varit nervös sedan jag blev sjukskriven för mitt utmattningssyndrom i november att det inte skulle bli så bra med just FK.
Men i slutet av förra veckan så fick jag besked om att det inte bara var godkänt utan att jag skulle få de första pengarna redan idag. En stor sten som släppte och jag vet att jag nu kommer att klara mig ekonomiskt iaf. Jag är ju så sakta på gång och ska börja jobba igen, troligtvis redan nästa vecka, men bara 25%. Och då kommer ju ekonomin igång lite smått med vanlig lön.
Innan beskedet vet man ju inte hur det går och det tar ju en månad minst att få besked från FK när det gäller sånt här. Tur jag hade lite pengar sparade så jag var aldrig helt utan, men ändå. Man vill ju ha råd till hyran när det är dags att betala detta och det hade inte funkat utan pengar från FK.
Så nu känner jag att jag kan koppla av ännu mer. Att ha en stress över ekonomin är det värsta som finns. Jag har haft det i så många år innan och nu när jag kunnat jobba så har jag ju kommit ikapp en massa, men det är så skönt att det liksom löste sig nu också. Visst det är inte så mycket men det går runt.
Bara att stoppa in pengarna på sparkontot så det inte råkar springa iväg på något och finns där när dom verkligen behövs istället.

Inga kommentarer: