onsdag, november 29, 2017

Terapeut...

Idag var det dags för att träffa terapeuten som jag blev tilldelad när jag blev sjukskriven.
Han var bra att prata med om jag ska träffa honom fler gånger för att jobba med stress och stresshantering. Han rekommenderade mig också att vara hemma längre tid än bara denna månaden, men det bestämmer ju läkaren när jag träffar honom.
Jag har gått och varit lite nervös över detta möte då jag verkligen inte är bra på att öppna mig inför såna jag inte känner, men det gick bra. Var bara ett snabbt möte idag för att prata om varför jag hamnat i denna situationen. Blir lite längre träffar sen men då ska jag ju gå djupare som man säger.
Det kan nog bli bra detta.

Annars så har jag fått feber idag. Ont i halsen och förkyld är jag också. Inte alls kul men det går över sen. Men det kommer få bli en riktigt lugn helg för mig. Jag hade lite planerat med det känns som jag får ställa in det, men så är det. Jag är ju inte riktigt på topp heller så det är väl bara att anpassa sig.

Jag är ju så pass utmattad att jag har inte börjat julpynta, brukar ju ha det gjort så det är klart till 1 advent, men det är på söndag och jag har inte ens tagit upp grejerna från källaren. Har lite brist på energi. Men jag har fått gjort barnens julkalendrar, så Ebba ska faktiskt öppna sin första i morgon då hon ska åka till pappa efter skolan.

Inga kommentarer: