söndag, november 26, 2017

Segstartad

Känner mig segstartad på morgonen nu.
Vet inte riktigt varför, men sen kan jag ändå få mycket gjort på en dag här hemma.
Kan ta ett par timmar på morgonen innan jag känner att jag har kraft nog att göra något och när jag gör något så missar jag detaljer, glömskan sitter alltså i fortfarande.
Känner mig inte riktigt igång förrän ganska sent på eftermiddagen. Då går allt bra.
Men börjar man inte fixa förrän sent på dagen så blir klockan mycket innan man är klar och då somnar man för sent. Vill inte vända dygnet, kan inte det då ungarna har sin skola och de rutinerna att hålla på.
Känns som att jag jobbar i kraftig motvind första halvan av dagen. Men om jag bara kämpar vidare här hemma och är noga med att jag måste vila då och då så ska jag nog få rätt på det. Jag vet att det tar tid att komma tillbaka från en sån här utmattning.

Gick igenom mitt "kontor" igår, med det så menar jag pappershögen på köksbordet, betalade mina räkningar och hittade 3 som jag hade missat förra månaden... FAN, jag som har koll på dom och när dom ska komma. Hade helt missat 3 stycken, men dessa blev betalda igår så det blir nog bra, har inte fått påminnelse på dom än. Men det dyker upp småsaker hela tiden som jag "borde" gjort den sista månaden.
Blir lite rädd för hur jag har fungerat, men nu har jag iaf fått ordning på det viktigaste. Sorterade in alla papper på rätt plats också så jag inte ska göra samma miss igen. Skönt att ha det gjort.
Det värsta är nog att jag var säker på att jag inte ens fått dessa räkningar, hade öppnat och tittat på dom till och med... Dom bara fanns inte när jag betalade mina räkningar sist. Ganska viktiga räkningar också. Men det löste sig. Blir bara så trött på att det är så jag funkar när det gäller ganska många saker.
Men detta ska jag vända på.
Jag måste vända på det.

Inga kommentarer: