onsdag, november 22, 2017

Lite energi

Idag kände jag mig lite piggare och började ta tag i saker jag inte tycker jag haft möjlighet på väldigt länge. Tänk att lite röj kan göra att mår ännu bättre. Får se om det håller i sig, men nu har det iaf börjat bli bättre.
I mina pauser, för såna behöver jag än, har jag fortsatt att läsa mycket. Jag mår verkligen bra av att läsa, men det är väl mitt sätt att fly verkligheten lite. Jag läser för att fly och skriver av mig i en dagbok för att sedan sortera bland alla tankar som flyger omkring.
Skriver inte varje dag, men vid behov och det är väldigt varierande, men nu har det blivit varannan dag den sista tiden. Här bara nämner jag lite ytligt och hoppar över det som inte berör bara mig.
Detta med utmattning var inte vad som fanns planerat i mitt liv, men det är sånt som händer en när man minst anar.
Jag känner att det är bättre nu, men det är småsaker som är bättre. Det som är bättre är att jag märker att minnet börjar komma tillbaka, jag kan skriva utan att det blir fel lika ofta och att jag börjar känna för att göra saker. Men jag tar det lugnt med att gå tillbaka. Behöver tid än känner jag, men det är på väg till det bättre.
Ska bara se till så att jag inte hamnar i samma situation igen. Vill verkligen inte bränna ut mig helt.

Inga kommentarer: