måndag, november 20, 2017

Helgen

Denna helgen har jag varit på landet en bit från stan och njutit utan så mycket internet.
Skönt med riktig avkoppling även om den gett mig träningsvärk i hela kroppen. Jag älskar att fixa i trädgården hos min älskling, denna helgen räfsade jag löv. Kalla vindar och frisk luft och bara tystnad, eller lite ljud från naturen och havet. Älskar att vara där.
Så hjärnan har fått koppla av ordentligt i helgen.
Nu är jag tillbaka i stan och har barnen och hushållet. Fan bara det känns stressigt. Men jag försöker att komma ikapp med mig själv. Bara jag låter dagarna gå som dom ska så ser jag att det finns tid att vila också. Planera mat och fixa tvätt är det som ska fixas idag.

Saknar min lille skruttiskatt som flyttade in hos min älskling när det började bli kallt denna hösten. Stackaren var både hungrig och frusen när han kom, vi har inte hittat en ägare till den, men nu har den ett hem hos oss iaf.


Och ja, på denna bilden är det min famn han ligger i. Måste ju ha arbetsbyxor när man fixar i trädgården. Här har vi bara en liten paus men han ville verkligen inte gå ut igen. Fast ut gick vi och han busade med alla löv och jagade allt möjligt trots att det var lite trist väder.

Jag är ju lätt allergisk mot pälsdjur men jag har hittat en allergitablett jag kan ta som jag inte blir trött av så han får vara inne och sova när han vill, men han är ute väldigt mycket. Ännu har vi ingen kattlåda inne utan han får gå ut och göra sina behov, men det ska köpas en så han kan vara inne på nätterna sen när det blir för kallt ute. Då kan han ju vara ute på dagarna och busa. Vintern är ju den värsta årstiden för såna här små.

Inga kommentarer: