måndag, september 21, 2015

Mår bra

Jag mår bra och känner mig starkare sedan jag gick över till vegankost. Är så glad att jag gjorde det.
Jag var i veckan och tog blodprovet för att se hur jag ligger till med mina blodvärden så jag vet att jag får i mig av allt, men jag har inte fått svar ännu. Jag fick kalcium och D-vitamin på recept direkt utan tvekan för det lider folk i allmänhet brist på så det tyckte läkaren jag kunde ta ändå.
Annars har jag upptäckt att jag har inte behövt ta mina värktabletter på hela september. Jag har ont ändå, men jag liksom återhämtar mig lite snabbare så det räcker att jag vilar en stund så orkar jag lite till. På kvällen försvinner den värsta kvällsvärken fortare så jag kan somna snabbare och därmed även sover bättre. Visst stannar jag uppe ändå ibland men det är av helt andra anledningar.
Jag trodde aldrig att jag skulle märka sån här skillnad genom att ta bort allt animaliskt från min kost. Jag äter i stort sett ingen gluten heller längre, även om jag inte tar bort det medvetet. Socker äts inte alls lika mycket längre, behöver inte socker i te eller har ett sug efter godis längre.
Allt detta sammantaget gör att jag mår mycket bättre. Men det är långt innan jag på något vis skulle kunna gå tillbaka till ett normalt liv, men även små framsteg gör att min vardag känns mycket lättare.


Inga kommentarer: