tisdag, augusti 25, 2015

Hur det går.

Jag tänkte att nu har det gått några dagar så det var dags att uppdatera.
Bilden är sedan jag och Ebba bakade knäckebröd igår och spillde ut lite majsmjöl som hon sen slickade i sig.
Majsmjöl använder jag för att jag vill dra ner på gluten i maten.
Barnen har nästan slutat äta bröd också, hellre frukt än macka på morgonen. Känns bra då en macka med Nutella inte mättar lika bra som en banan eller avokado... dom får välja fritt, Ebba hinner ofta med två olika frukter till frukost.


Gjorde spenatsoppa här om dagen och barnens såg mycket roligare ut än min. Men god var den och mätt blev jag.
Just den där mättnaden är något som dessutom sitter kvar väldigt länge efter jag ätit mat. Är inte lika hungrig på morgonen heller längre. Så kroppen får garanterat i sig vad den behöver.

Som ni vet har jag koll på vikten också. Jo, där är en dipp på 0,5 kg denna veckan men det kan lika gärna vara normal förändring då man aldrig står helt stilla i vikt. Men jag har naturligtvis nog koll då jag vet hur lätt jag rasar i vikt.
Mitt midjemått är inte det bästa heller. De få kilo jag bär på sitter där så dessa ska jag försöka komma åt nu genom att vara mer noga med min sjukgymnastik och promenader.

Annars så känner jag mig helt klart piggare i kroppen även om smärtan är den samma. Kan bara hantera den bättre känns det som. Det hjälper med mer energi men jag är ju ändå väldigt trött vissa dagar.


Inga kommentarer: