torsdag, september 24, 2015

Det som oroat mig

Jag sa i början att jag var orolig för att jag skulle gå ner för mycket i vikt av att vara vegan. I början gick jag också ner 3 kg.
Då började jag fundera på hur jag skulle lösa detta och ökade fettet lite. Kan säga att jag kan dra ner på det igen.
Jag har nämligen ökat ganska bra i vikt, så mycket att jag är på +1kg från startvikten.
Inte för att det är mycket ändå så behöver jag inte tänka på vikten längre. Bara äta som jag vill.

Jag var ju även och gjorde lite blodprov förra veckan. Jag har fått svar på detta och det enda som var lågt var järnet. Allt annat såg mycket bra ut. Så jag är ganska säker på att jag får i mig det jag behöver.
Järnet har jag alltid haft lågt.
Jag tar nu D-vitamin som extra, men det borde egentligen alla göra.
Men ska köpa lite järntillskott också så jag kan fylla på med det också. Det stora problemet är att jag blir så dålig i magen av järntabletter. Men jag ska leta upp något.
Sen ska jag in om ca 2 månader och kolla detta igen så jag har lyckats öka det.


Fortsätter att äta så här god mat så länge.
Finns fortfarande inget jag saknar av det jag åt förr. Tycker jag äter godare mat nu, även mer varierat. 

Nu ska jag bara lyckas bli av med den där förkylningen som har attackerat oss här hemma...


Inga kommentarer: