tisdag, augusti 18, 2015

Känns bra

Någon kanske undrar hur det går för mig.
Så här långt går det hur bra som helst. Äter tofu istället för kött och ett berg med grönsaker, bönor och ärtor.
Är inte alls sugen på godis längre, även om jag inte var ute efter att sluta med det så blev det bara så. Orkar inte leta efter godis jag kan äta så väljer annat istället, nötter eller som ikväll, grönsaker och dippa (sweet chili sås).

Effekter jag märkt redan då. Jag är mättare längre efter jag ätit, bättre i magen, piggare och gladare. Humöret beror säkert på att jag tog ett beslut och står fast vid det, men det är ju också bra.
Allt detta och det är bara ett par dagar.
Jag har inte märkt något i kroppen men vet att det kan ta månader och händer det inget så blir jag säkert inte sämre iaf och då kan jag fortsätta vara vegan då det definitivt inte är dåligt för mig.
En annan sak jag kommit på att jag måste vara uppmärksam på är min vikt. Ni som känner mig vet hur mycket och länge jag kämpat med att hålla den över 50kg. Jag får ju inte längre i mig lika mycket fett längre men jag hoppas att alla extra nyttigheter får mig att fortsätta hålla mig runt 55 och detta utan vispgrädde i maten.
Jag tänker på det och i de smoothies jag gör till mig har jag en skvätt vispbar soyagrädde, allt för att få lite extra fett. Men jag vet ju inte om det räcker.
Men jag kan ju berätta att jag nu väger 54kg så håller jag mig där eller går upp lite är jag nöjd, går jag ner får jag hitta på något sätt att få i mig fett. Men jag tror att all energi som finns i all frukt och grönsaker räcker, eller jag hoppas det iaf.

Hoppas att jag kan fortsätta att komma med goda nyheter med denna förändring även längre fram.


Inga kommentarer: