måndag, augusti 17, 2015

Film

http://youtu.be/ce4DJh-L7Ys

Vet inte om det funkar att länka till filmen på detta viset men jag gör ett försök.
Jag har själv letat efter denna ett tag men den var svårare att hitta än jag trodde. Lyckades dock snubbla över den i natt så jag såg den då.
Titta på så mycket ni klarar...
Jag vet att det inte ska gå till på detta viset i Sverige men i många fall har det gjort det och säkert i vissa så gör det än idag. Vi har en av den bästa lagstiftningen för djur i välden men jag är säker på att vissa har produkter från denna marknaden.

Detta är en av anledningarna till att jag ändrar min kost till vegansk. Jag har försökt blunda för detta länge men när våra lagar diskuteras för att ändra viss djurhållning till det sämre måste jag göra något.

Jag har fler anledningar till varför jag blir vegan än detta men detta är den stora delen.
Den andra är att jag vill se om jag verkligen behöver kött och mjölk för att må bra eller om jag kommer må bättre om jag utesluter djurprodukter helt. Har hört att många blir lite bättre från EDS om de plockar bort gluten, socker och mjölkprotein från sin kost, och ska jag ändå göra det så är det lika bra att dra det hela vägen i och med den första anledningen.
Jag är ändå ganska säker på att människan inte behöver äta allt det kött som vi äter ändå, tror att vi kan få för mycket av mjölk och ägg än vad våra kroppar tåler.

Kommer efter hand som jag hittar dom igen länka in artiklar och forskning som tyder på detta. Men det är bara för att jag själv sen ska kunna hitta det igen, hur ni äter är upp till er.

Passa på att se filmen  snart då jag inte vet hur länge den får ligga där den ligger.


Inga kommentarer: