fredag, augusti 21, 2015

Fortsätter

Hittade en bok på Maxi som jag bara var tvungen att köpa. Så många härliga recept och tips i. Den är för vegetarianer men det mesta är för veganer. Bara något recept med ost och något med ägg men dom är ju bara att hoppa över eller förändra.


Det första jag gjorde igår var att testa ett recept från boken. Blev rödbetssoppa och den var smarrig. Hackade valnötter, persilja och stekt tärnad tofu på toppen.
Även barnen tyckte om även om dom fick lite kyckling till istället för tofu.


Frukost som mättar länge är en frukttallrik med banan, kiwi, äpple och avokado. Det ser mycket ut men jag delar faktiskt med Ebba också. Har hembakat knäckebröd till med mjölkfritt smör på.

Jag kan inte säga att jag saknar något som djur i sig. Att äta djurfritt är verkligen inte svårt. Så mycket gott det finns. Och jag kan även äta godis även om jag kan ännu inte gjort det även om jag har en påse Turkisk peppar hemma ifall jag blir sugen.


Inga kommentarer: