onsdag, november 12, 2014

Senaste månaden

Nu är det en månad sen sist jag skrev, gillar inte själv att det tar sån tid ibland men jag har verkligen haft fullt upp ett tag nu.

Min ansökan om sjukersättning har gått vidare till förvaltningsrätten och vad jag förstått så kan jag få svar tidigast i april, men jag hoppas naturligtvis att jag får veta något innan. Samtidigt som detta ärende nu är där så kommer jag troligen lämna en ny ansökan till Försäkringskassan, ska bara kolla lite med regler och hur detta fungerar. Jag ska få igenom detta på ett eller annat sätt.

Jag har börjat på Adaptus och varit där några gånger.
Träffat en smärtläkare som tog sig tid och lyssnade, undersökte och ställde frågor om hela mitt liv. Inga tvivel om diagnos utan han ville bara gå igenom hela mig för att kunna skriva rätt i papprena.
Träffat en sjukgymnast som även han tog sig tid, undersökte och hjälpt med övningar till nacken och lite till ryggen. Känner ingen skillnad ännu men dessa muskler tar tid på sig så det är något som kan bli bättre i framtiden.
Fick även möta en arbetsterapeut som ställde frågor om mig och mitt liv och vad jag har för mål med framtiden. Allt detta för att kunna hjälpa mig med allt som kan behövas men även få in rätt i den slutgiltliga bedömningen.
Alla dessa träffade jag första veckan, samt att jag var på en föreläsning. Dessa föreläsningarna är en gång i veckan och sen har jag ett sjukgymnastikpass i veckan som jag ska vara på, kan gå på 3. Men sen dyker det ibland upp lite andra saker där också med personliga möten och så.

Känns konstigt att ha så planerade veckor som det blir nu när jag är där, känner mig lite stressad över att orka.
Kanske är inte Adaptus så hårt då jag går den individeulla linjen där men jag har ju annat också som har tagit upp en massa tid.

Fredrik har gjort utredning om ADHD. Sammanställning och så är inte klar än men Fredrik var på 6 möten där inne och gjort en massa tester och det verkar gått bra. Fredrik tyckte att flera av dom var ganska roliga men alla var kluriga.

Och förra veckan så skulle jag på vad jag trodde var utprovning av ny skoter, en där jag kan hänga den manuella bak på. Och jag körde dit och fick med mig den nya hem. Trevligt tyckte jag. Denna går dessutom fortare så nu känns det inte som att det tar en evighet att köra till stan.

Annars så rullar ju livet på med matlagning, städ och tvätt. Bara detta känns ju massor vissa dagar och nu några veckor har det varit mycket mer. Men jag tycker att jag tagit mig igenom det ganska bra, har varit extra trött och för någon vecka sedan drog jag på mig en förkylning som verkar vara seg som tusan då den fortfarande håller i ganska ordentligt. Men nu lugnar det ner sig lite och det är mest bara Adaptus jag har så jag ska nog lyckas återhämta mig. Jag blir hemma denna veckan från allt så jag kan vila upp mig igen.
Eller det var vad jag trodde iaf.

I fredags var Fredrik i ishallen med skolan och lyckades krocka med större kille. När Fredrik landade på isen så slog han i handens översida i isen och fick ont, men fortsatte att åka. Har haft lite ont sedan dess men igår så var det sämre, idag fick vi tid på vårdcentralen och blev skickade till röntgen. Han har inte brutit den men har en stukning. Så han åkte tillbaka till skolan igen efter jag lindat lite med ett bandage. Han får bara ta det lite lugnare ett tag. Dom ska dock till ishallen igen nu på fredag så han skulle åka även då, men han lovade att han skulle ta det lugnt även där. Han sa att han kunde vara lite skridskolärare till dom andra. Han är tydligen den enda i 4-6 klasserna som verkligen KAN åka så han har ingen att åka ikapp med eller spela hockey med ändå.

Nu ska jag försöka ta det lite lugnt resten av veckan iaf...

Inga kommentarer: