fredag, november 14, 2014

Gjort lite mer än jag borde...

Idag fick jag också sovmorgon, detta för att T hade vaknat tidigt och när jag vaknade till vid 6 och behövde gå på toa så sa han att han tog barnen då han ändå var pigg. Så jag stängde alarmet och somnade om.
Skönt att få slumra till ljudet av familjen har det bra och fixar allt utan mig.
Vaknade sedan utvilad av att Ebba kom in och väckte mig vid halv 10.
Upp och sortera tvätt och starta det i tvättstugan för att sen äta frukost med Ebba och T.
Mellan varven i tvättstugan så passade jag på att sortera Ebbas garderob från sånt som hon växt ur. Hon växer så snabbt nu att jag har lite klurigt att hänga med, är glad att jag får in nytt iaf så hon har kläder som passar.
Som vanligt var det ganska skitigt nere tvättstugan men jag lämnar det rent efter mig iaf.
Efter tvätten så var det paus i soffan med Ebba. Här stannade vi en god stund.
Planerade helgens mat med T och sen smet han iväg till affären och jag diskade.
Sen lagade jag middag, vi åt, jag diskade och sen startade jag bakmaskinen till i morgon.
Att få nybakat bröd utan att stiga upp kl 7 är så härligt. Maskinen bara laddas och timern ställs och sen väntar man bara. När det piper sen så är brödet klart.
Nu sitter jag i soffan och tar det lugnt. Har mitt te och garn här så jag behöver inte röra mig i onödan, vilket är bra för nu värker ryggen som om den ska gå av.

Hoppas alla får en underbar helg!

Inga kommentarer: