torsdag, november 27, 2014

Ett tag med mycket igen...

Nu har det varit massor igen ett tag. Men nu verkar jag hitta en balans i vardagen igen.

Förra veckan träffade jag en arbetslivscoach på Adaptus. Han tittade på mina papper och ställde lite frågor om min vardag och vad jag tror om min framtid. Han tyckte sen att jag skulle testa min arbetsförmåga lite till, inte för att han inte trodde mig utan för att läkaren på Adaptus kan skriva ett ännu bättre underlag om detta görs. Så jag hänger på, kommer bli kallad till sjukgymnasten för något test och sen även något hos arbetsterapeuten. Så detta tror jag kommer hända under december. Skriver mer när jag vet vad det är för något jag ska göra.
Har varit på fler föreläsningar där och det känns bra.
Fått hoppa över en del sjukgymnastiktillfällen då jag dels varit sjuk och sen även haft så mycket annat att jag behövt extra vila. Men det är något som kommer att hamna i mitt utlåtande där ifrån och det är ju ett tydligt bevis på att jag inte klarar så mycket som jag vill.

Annat som har hänt är att jag varit mycket på viktiga möten med Fredrik. Vet ej vad han tycker om att det är offentligt ännu så jag ska prata med honom om det innan jag berättar mer här. Men det är något som påverkar hela hans framtid. Många möten har det varit iaf.

En annan viktig sak är att jag de 2 senaste dagarna har varit ensam med barnen igen då T åkt på ett jobb. Igår fick han ett samtal strax efter 9 och sen kl 10 satt han på tåget iväg. Så jag har fått fixa och greja själv men det har gått bra. Visst är jag tröttare och rasar snabbare i sängen, men förra natten sov jag riktigt gott och tror att jag kommer göra det även i natt.
T är till att börja med borta en vecka, men kan mycket väl bli borta en vecka till. Får förhoppningsvis reda på detta redan på måndag eller tisdag. Men vi får se vad som händer.
Är iaf mycket kul för T att han har fått ett jobb igen även om vi inte vet hur länge det varar eller om det är återkommande.

Nu är det bara en dag kvar innan helgen och vi har planerat att vi ska försöka julbaka lite. Jag tjuvstartade lite ikväll med att testa ett nytt recept på chokladkola. Vi ska provsmaka detta i morgon och om det är gott och det gick bra så ska vi göra nytt i helgen. Men det är planerat att vi ska baka lussekatter och kanske pepparkokor. Möjligtvis lite andra vanliga kakor också bara för att baka lite med barnen. Men mängden bakat blir också beroende på hur jag mår, men jag ska göra mitt bästa för att lyckas med lite iaf.

Inga kommentarer: