måndag, juni 09, 2014

Helgen

Förra veckan hade jag massor att fixa efter katterna, det finns saker kvar ännu som kan ändras men nu är det inte städning och sånt stort. Är kanske ego men jag tycker det är mycket skönt att jag hittade ett hem till dom nu, för jag har verkligen fått en helt annan ork sedan dom flyttade.
Att inte känna pressen att vara tvungen att städa varje dag är helt underbar. Har bara haft tag i dammsugaren korta stunder när något specifikt skulle städas av sedan jag storstädade i onsdags. Visst har vi lite damm i hörnen och smulor på golvet nu, men inte alls så som det varit förr. Jag kan ännu vara här utan att känna pressen att städa. Men nu är det ny vecka så nu ska det bli gjort vilken dag som helst igen.
I helgen har det varit 2 kalas för 3 personer och det har varit en bra helg. Jag har orkat, men varit trött när vi kommit hem, men det har varit kul att komma iväg på sånt. Lik kul som det är att vara iväg är det skönt att vara hemma igår och inte ha något planerat alls.
Då gårdagen var helt oplanerad så gled jag runt här hemma och fixade med lite smått som jag tyckte var dags. Började dagen med sovmorgon och sen hade jag att göra hela dagen, mamma kom upp och snackade lite på eftermiddagen, T drog iväg och fiskade efter han varit ute och lekt med barnen.
Denna veckan är det avslutningsvecka.
Fredrik går sin sista vecka i fjärde klass.
Han ska alltså börja femman till hösten och det har jag lite svårt att fatta. Var har tiden tagit vägen...? Men först ska vi ha en lång fin härlig sommar att sysselsätta oss på och det blir nog bra.
Hoppas att vi ska kunna hitta på många roliga saker i sommar, men stranden kommer vi besöka flitigt om det är fint väder. Ska förbereda så picnickväskan är redo och att vi har saker hemma så vi kan smita iväg när vi vill efter skolavslutningen.
Denna veckan hoppas jag att min rullstol och höga arbetsstol kommer. Jag känner ett stort behov av dessa två saker nu.
Vill även att jag ska få besked från FK om min sjukersättning. Hatar verkligen att vänta på denna nu. Är så nervös och vill bara veta så man antingen kan koppla av eller fortsätta kämpa för att få det.

Inga kommentarer: