torsdag, juni 12, 2014

FK

I måndags fick jag ett brev från Försäkringskassan, FK.
I detta stod det att jag kommer få ett avslag på min ansökan om sjukersättning om jag inte kommer in med mer uppgifter om mig och mina problem. Så dessa senaste dagarna har jag ringt runt till arbetsförmedlingen och sjukgymnasten. Men jag har även läst på en massa dessa dagarna.
Känns som det bara snurrar i hela skallen.
Hur ska jag få dom att fatta jag inte kan jobba och att det inte hjälper att träna och gå på KBT för att jag ska kunna leva normalt igen?
Jag kommer idag ringa handläggaren på FK och fråga om det är bra med ett möte med läkaren, sjukgymnasten och arbetsförmedlingen.
Ska efter detta ringa läkaren och se om jag kan få en tid där vi sitter ner och dokumenterar alla mina symtom och problem som kommit av diagnosen då många tydligen fattas i mina papper.
Får se om jag får behålla min diagnos HMS - Hypermobilitetssyndrom eller om det blir ändrat till EDS-ht - Ehlers- Danlos syndrom Hypermobilitetstypen. För jag har väldigt mycket som passar in i detta. Ska jag på besök hos läkaren så ska jag ta med all dokumentation jag på båda diagnoserna så får vi se om läkaren tycker som jag eller om han har någon annan åsikt.
Allt detta ska göras innan den 19e också. Jag har alltså lite bråttom också.
Men jag ska nog få ihop allt då jag är så envis.


Kan väl säga att detta inte riktigt är rätt. Men jag kommer lägga upp vad dom beslutar allt på när jag fått ett klart beslut.

Inga kommentarer: