torsdag, maj 08, 2014

Utprovning av rullstol

Idag ringde min AT tillbaka.
Hon hade varit lite sjuk så ärendena hade samlat sig på hög men nu var hon snart ikapp.
Vi pratade om boxen till skotern som står här ute men inte är inkopplad än, men det skulle ligga på hyresvärden att boka allt så jag skulle prata med dom i morgon om det.
Hon hade även fått en tid till mig för utprovning av rullstol. Om 2 veckor är det dags.
Kanske skulle jag även kunna få med en hem redan då. Det berodde på vad som fanns hemma eller om dom snabbt kunde sätta ihop en där då. Men det beror även på vilken modell som passar mig bäst. Men vi får se hur det blir med det. Så nu rullar det på i detta ärende.
Kan säga att jag blev glad för att få en tid och att det snart blir av, men ändå känns det skrämmande. Blir så verkligt på något vis, men jag känner ju redan nu hur mycket den kommer att hjälpa mig.

Så håll nu tummarna att det går snabbt att få en stol för mig.

Väl där får jag fråga om jag måste byta min skoter eller det funkar att bygga till saker på den, men det är ju en annan AT som håller i detta så jag får se vad dom säger på hjälpmedelscentralen när jag är där. Får ta bussen dit så jag kan ta med en stol hem om det skulle gå bra. Och sen får jag fixa skotern sen. Löser sig nog ganska snabbt om jag bara behöver uppgradera lite. Men jag tror att jag ska ha en MiniCrosser istället om jag ska kunna ha rullstolen bak på. Känns inte som att min Orion skulle orka med det. Jaja, det visar sig när jag provar stol.

Inga kommentarer: