torsdag, maj 08, 2014

Torsdag

På torsdagar har jag förut stressat iväg till sjukgymnastik, men det klarar jag inte längre, fick en annan dag utan stress istället.
Så idag ska jag istället tvätta. Blev inte så i tisdags då Ebba var hemma sjuk, men denna tiden fanns istället. 4 maskiner tvätt har jag som jag behöver ta, finns egentligen mer som borde tvättas men det får vänta tills en dag med mindre mängd tvätt dyker upp eller om det köps hem en tvättmaskin.
Kan säga att det är min plan. Hade varit så skönt med egen maskin här upp så man slapp slita så mycket där nere. Då hade jag kunnat tvätta alla kläder här uppe och bara ha stora saker som sängkläder och handdukar där nere. Det hade underlättat så mycket.
Men det har jag ju inte än så det blir att släpa ner allt ner i tvättstugan som säkert behöver städas innan jag börjar då det är väldigt få grannar som gör detta tydligen. Vet att vi iaf är två i huset som städar där, men resten verkar slarva. Det bästa är dock att hyresvärden nu ganska lätt kan se vem som varit där då vi har tagg och elektronsikt lås. Så mina felanmälningar på städningen borde till slut ge resultat på ett eller annat vis.
Annars idag blir det bara småplock för mer orkar jag inte när jag tvättar.
Dessutom så har natten varit pest. Hade svårt att slappna av igår så jag satt upp ganska länge, brukar funka bra på dagen ändå, men i natt kom Ebba in till oss. Första gången sen hon bytte rum och det var för att hon inte fick luft sa hon, är ju fortfarande lite snorig, så näsdroppar och sen bäddade jag ner henne hos mig så somnade hon snabbt. Men jag fick inte den sömn jag behövde.
Det får bli tidigt i säng ikväll och hoppas på att jag kan somna då.

Fortfarande inte fått tag i min AT och brödboxen (garaget) till skotern är ännu inte inkopplat så jag kan inte använda det. Men jag hoppas att min AT hör av sig idag. Ska ringa nu också och prata in ett meddelande till... Kanske iaf någon där hör av sig så jag får veta varför det dröjer så, hon brukar vara mycket snabbare på att ringa tillbaka nämligen.

Inga kommentarer: