måndag, maj 26, 2014

Tuff helg

Tur det är vardag igen så jag kan vila... Nej, men lite så känns det just nu.
I lördags så lämnade vi Ebba hos mormor och körde till Ikea, Fredrik följde med.
Bara en rullstol i entrèn som inte passade mig så jag gick, men vi tog många provsittningspauser i många soffor och stolar på vägen så det gick bra. Lunch med efterrätt i restaurangen. Sedan plocka ihop allt vi skulle ha med oss hem. Det stora var 2 sängar som barnen skulle få, men annars så var det lite glas, massor med tallrikar, 2 mattor, en kniv och lite annat smått.
När vi kom hem så kom Ebba hem medan jag gick och plockade lite och sen när mamma var här så pausade jag. T var iväg och hämtade ett akvarie.
När han kom hem så var det dags att möblera om barnens rum. Nya sängarna kom på plats och barnen var så glada. Mycket skruvande och fixande så klockan blev mycket, men det var inte svårt att få barnen i säng.
Hade lite svårt att somna för kroppen värkte, men natten var ändå bra.
På söndagen så var det dags att rösta till Europaparlamentet, så dit gick vi efter frukost. Barnen fick följa med och Fredrik var nyfiken på hur det gick till och vi pratade mycket om just hur viktigt det är att rösta.
Efter det så handlade vi lite på vägen hem och sen gick jag och Ebba och firade mamma på morsdag. Ett kort och en liten blomma var det vi kom med. Så vi fikade en stund och sen gick vi hem igen.
När vi var där så började T städa akvariet för att se hur det ser ut på insidan, det står just nu på balkongen. Men ska flyttas in sen när han lyckats bygga ihop en ställning och sen ett täckt lock med inbyggd ljusramp, så det är lite fix innan det kommer att fyllas ordentligt.
Själv så diskade jag av alla nya tallrikar och glas så det fick flytta in i skåpet. För att få plats blev det lite som fick flytta ut, men så är det ju alltid. De gamla glasen ska vi inte spara på, men tallrikarna står i ett annat skåp just nu. Köpte 8 av varje tallrik, mattallrikar, småtallrikar och djupa. Så nu har vi så vi kan äta på matchande tallrikar... Det har varit udda innan.

Då vi grejade så mycket i helgen så är kroppen skör idag, får ont i fingrarna bara av att skriva på datorn. Anklarna kommer protestera dom också om jag grejar för mycket, men lite tänker jag göra. Måste för dammsugningen har halkat efter i helgen. Håller på att bli knäpp på kattpälsen som kliar överallt på mig.

Fortsätter att leta nytt hem till katterna. Men det går trögt. Har beslutat att dom bara bor här juni ut...
Trist men jag måste sätta en gräns. För mig själv måste jag det.

Inga kommentarer: