tisdag, maj 27, 2014

Trasig...

Känner att jag är lite extra trasig. Har varit mycket ett tag nu.
Var iväg igår också, bara till sjukhuset för att prova ut ortroser till anklarna som jag vrickar så lätt. Men dom hade inte såna hemma, men dom tog mått och så för att beställa. Enligt remissen sökte jag hjälp för att jag har svaga fotleder, men det tycker nog inte att jag har, bara såna med glapp. Men jag får ju den hjälp jag behöver där så det kvittar, men dom lyssnade och visade flera modeller.

Idag har det varit tvättdag. Så trist men det måste göras.
Tar liksom en hel dag känns det som.
Annars så har jag bara gjort lugna saker här hemma.

Hämtade barnen sen vid klockan 14. När vi var hemma åt vi vars en glass.
Nu sover Ebba på soffan och Fredrik är på rummet.
Han fick för sig att han skulle kunna spela spel på mobilen samtidigt som han gjorde läxa så nu blev han av med mobilen. Roligt kan man ha efter att läxan är klar. Men nu finns det risk att han inte får tillbaka den på länge. Iaf inte innan han får sommarlov, har han otur så blir det lagom till skolan börjar igen. Han tror på något sätt att "denna gången ser hon inte mig", men JO, det gör jag.
Visst han är duktig på engelska, var glosor han hade i läxa, men bara för att det är lätt ska man inte göra mycket samtidigt. Går mycket bättre om han gör en sak i taget.
Så nu försöker han roa sig utan telefon.

Tvn har vi beslutat att den är avstängd från dom går till skola/dagis till att vi har ätit middag. Så bara en timme på morgonen och sen någon timme på kvällen får barnen kolla på tv nu. Det tycker dom båda är jobbigt, men det var så att dom inte kunde göra saker utan ville bara titta på tv och då fick vi ta detta beslut. Så hela dagarna nu måste dom leka med sina saker. Oj oj, vi är bara inne på andra dagen och dom har svårt att sysselsätta sig, men dom lär väl sig snart.

Har nu kontaktat Kattkommando syd - KKS om katterna. Shiva kommer från dom från början så henne vet jag att dom är skyldiga att hjälpa på något vis, men Zeus får inte bara hänga med där och dessa två är så tajta så det blir svårt för dom att delas.

Dammsuga var planerat redan igår men det blev inte av, inte idag heller, inte än. Men hoppas att jag ska få lite ork snart. Känner i händerna och fötterna att det är tufft. Även ryggen klagar efter 4 maskiner tvätt.

Inga kommentarer: