onsdag, maj 07, 2014

Dagen så här långt

När jag lämnat Ebba 9.30 så gick jag hem och tog det lite lugnt en stund. Men sen började det krypa lite i kroppen så jag började plocka lite smått. Diskade och sen misstänker jag att värktabletten hjälpte lite för jag fick ork att dammsuga lite snabbt och kolla mina plantor också innan det var dags att äta lunch.
Visst har jag mina pauser om dagarna men det gick bra idag. Försöker att inte hitta på allt för mycket de dagar jag ska på sjukgymnastik men jag försökte hålla mig inom gränsen för vad jag klarar.

På sjukgymnastiken så var det skönt att krypa ner i det varma vattnet. Kroppen bara slappnar av till max. Började med mina rörelser enligt program som jag har. Efter en liten stund så kom ett gäng till som skulle träna som brukar vara där. En av tjejerna känner jag sen innan och en har jag bara hört talas om så nu fick jag träffa henne och hon verkar också trevlig. Kommer träffas fler gånger och det är så skönt att vara bland personer som vet hur det känns att må skit och man slappnar så lätt av och bara kan snacka om vad som hellst, så den där timmen i vattnet är trevlig även på det viset.
Inte bara att man är nästan smärtfri där, vissa rörelser gör ont, så finns där personer man kan snacka med också och utbyta erfarenheter med.

Efter så körde jag hem i regnet så jag var nästan plaskblöt och gick och hämtade Ebba. Hon hoppade i vattenpölarna hela vägen hem.
Efter en liten stund hemma så fixade jag mellanmål till oss 3 hungriga.
Ett äpple, en apelsin, en banan och en avokado delade i bitar, till detta åt vi lite ost och kex. Vi tycker om att gotta oss, men tror det är ganska nyttigt också. Så nu klarar vi oss fram till middagen ikväll. Ska snart slänga in köttet i ugnen så det blir klart. Tänkte att jag skulle göra en hel stek för det blir så gott. Till detta blir det potatis och sås. Passar bra en sån här gråmulen dag.

Ikväll sen kommer det bli lugnt annars för jag är trött nu efter gymnastiken. Känner att jag tog i bra med armarna även om jag tog det lite lugnare med benen då ena knäet vred sig konstigt i vattnet och att höfterna har gjort så ont den sista tiden.

Ha en fortsatt trevlig dag med er alla!

Inga kommentarer: