tisdag, maj 06, 2014

Tisdag

Idag ska egentligen Ebba vara på dagis men hon är så förkyld att hon mår bättre av att vara hemma.

Själv har jag nog tvättid klockan 10, men det kommer inte bli mycket tvättat då jag har så ont i nacken och jag behöver verkligen dammsuga här hemma idag. Får prioritera.

I min balkongodlig växer det så det knakar, har redan tittat till det idag. Försöker göra det varje morgon innan solen kommer dit och värmer för mycket, inte för att det är någon sol idag, men vill ändå se varje morgon hur det ser ut i byttorna. Kul att följa det. Även Ebba tycker det är kul att se om det växer något.
Jag har planterat granar, sallad, paprika, chili, körsbärstomat, citron, äpple, avokado, gräslök och morötter. Ska bli så spännande och se vad som klarar sig.
Just nu växer det gräslök, morötter, sallad och paprika. Kan vara mer som kommit men jag hade inga lappar när jag planterade så jag vet inte riktigt vad som är vad just nu... Blir lite mer spännande då.

Annars idag ska vi nog ner och handla lite här på Netto bara, blev inte så igår, men jag sätter Ebba i vagnen och går ner lite senare idag. Alltid något som är slut och lite friskluft kan vi behöva.

Min brödbox till skotern står fortfarande omonterad och jag har inte fått tag i min AT. Ska ringa idag igen och se om hon kan höra av sig snart. Jag känner mig bortglömd nu. Är hon sjuk så är det okej, men då vill jag veta att det är därför hon inte hört av sig, har ju ändå lämnat meddelande 2 gånger förra veckan.

Min sjukgymnast ringde mig i fredags så tiden var inga problem att byta. Nu ska jag bara prata med dagis om det också då det krockar lite med hämtning på onsdagen, men det går säkert att fixa. Kan ju skjuta på tiden lite så hon får samma timmar ändå. Men får se vad dom säger.
Angående rullstol så är det inget hon vill att jag ska ta till men är jag så begränsad som jag säger så är det ett bra alternativ för oss med dessa problemen. Hon kan ju inte känna hur det känns för mig och därmed kan hon inte veta om det är så illa än. Men när man får välja bort aktiviteter för att man får för ont så är det nog dags ändå. Men hon VILL inte att det ska vara så illa redan...
Kommer nog prata mer med henne om det sen när vi träffas, men jag ska ändå jaga min AT vidare angående detta.

Hoppas alla får en bra dag även om vädret inte är det bästa!

Inga kommentarer: