måndag, maj 05, 2014

Omplacering av katterna

Vi måste tyvärr placera om våra två katter pga av att jag inte längre kan ta hand om dom som dom förtjänar,  detta pga allergi och en ny sjukdom som gör att jag inte kan städa så ofta som behövs, har även svårt att komma åt kattlådan.
Detta gör mig mycket ledsen och hoppas att dom kan hitta ett hem där dom får det bra.
Flyttas helst tillsammans och är innekatter. Är vana vid barn men håller sig gärna undan.
 
Shiva (brun och svart) är född på våren 2008, hittades ute och var mycket rädd för människor. Bodde först i en annan familj men trivdes inte. Hon kom till mig strax innan jul 2008 och fann snabbt ett lugn. Hon började sakta lita på människor och gick tillslut att klappa. Nu är hon mycket social och älskar att mysa i soffan. Dock mycket reserverad mot barn och mot personer som rör sig hastigt.
Har en liten idé om att hon ska kissa i avloppet i duschen men annars håller hon sig i kattlådan.
 
Zeus (grå) född 2/7-2009 och flyttade till mig när han var stor nog. En underbar stor myskatt som älskar alla som kliar honom på hakan. Är rädd för höga ljud men är inte lika reserverad mot barn som Shiva. Är genomsnäll och mysig på alla vis.
Kastrerad sedan 2010.
 
Dom är vana vid att någon är hemma i stort sett hela tiden och skulle nog vilja ha det så även i framtiden men det är inget krav. Men ett hem som gärna tar dom båda och där dom får ligga i soffan och mysa tillsammans vore toppen för dessa två.
 
Dom bor i Kristianstad just nu.
Skriv en kommentar här om hur jag får tag på dig om du känner att du kan ta emot katterna, gärna din mailadress så hör jag av mig inom kort.

Kommer bara klara ha dom kvar juni ut... Allt för att ge dom så stora chanser som möjligt att hitta nytt hem. Snälla hjälp mig att hitta ett hem. Dessa katter kan säkert tränas med lite tålamod att bli utekatter i koppel, men dom behöver vara inne den första tiden då dom aldrig varit ute.

Dom har hittat ett hem!!

Inga kommentarer: