onsdag, maj 07, 2014

Kvällen

Kvällen blev inte riktigt som jag planerat.
Valde att vänta med att handla tills T var hemma från jobbet. Smet först upp till mamma och var lite datatekniker efter det blev det matlagning. När vi ätit så fixade T barnen med dusch och sånt medan jag tog bilen till Maxi.
Väl där blev det ett trevligt möte med en gammal vän. Träffas alldeles för sällan. Så vi stod och pratade en stund sen blev det dags att handla det lilla jag hade på min lista.
Rundan på Maxi tog inte så lång tid men ändå hade jag mycket ont efter.
Kassen vägde ganska mycket då frukt är tungt och i hissen var jag nära till tårar. Upp och packa upp sakerna sen satte jag mig i soffan. Barnen låg redan i sängen.
Kroppen värkte massor och jag är glad att T ville kolla på en serie även jag gillar. Virkade under tiden så jag slapp tänka på hur kroppen kändes.
Visst känns den bättre nu när jag vilat en stund men nu ska den supervila i sängen för nu tror jag att jag kan koppla av ordentligt.
Smärtan är hemsk när det blir så här, värktabletterna hjälper inte när det blir så här. Värst är höfterna. Trodde aldrig jag skulle ha så här ont i höfterna utan att vara gravid. Foglossning är så jävla jobbigt men vid en graviditet går det ju över efter ett tag. Men mitt är kvar och blir bara värre. Kommer oftare och tar längre tid att försvinna.
En rullstol skulle underlätta så mycket. Att inte behöva ha ont på kvällen och istället kunna träna lite varje kväll. Har ett program jag ska göra helst varje dag men har inte ens kollat på det på månader...
Har svårt att ta mig iväg till sjukgymnastiken en gång i veckan för jag inte kommer orka med allt annat för jag har så ont.
Jaja, nu ska jag inte svamla mer utan sova istället.

Hoppas er natt är bättre än min.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle det underlätta för dig med en liten väska på hjul att ha med när du handlar? Jag vet att det är panschis varning på att använda Dra- maten son det kallas men jag tycker det är underbart att slippa bära. Bara en tanke... Du kanske scannar när du är på Maxi och då är det ju bara att dra omkring den medan du handlar oxh sen dra ut den till bilen. Kram! Hälsningar Linda Knape

Maria sa...

Åh det har jag haft i flera år. Nu måste jag hänga på vagnen och avlasta mina höfter så jag orkar genom affären. Men annars är Dra-maten mycket bra då man slipper bära allt. Kram